http://ad.zanox.com/ppc/?31811413C36070243T

keskiviikko 2. maaliskuuta 2016

Urheilun voimaa ja mässäilyä

Mun täytyy tunnustaa, että en mäkään aina syö ihan ravitsemusoppien mukaisesti. Viime viikonloppuna mä vedin itseni ensin ihan ähkyyn brunssilla, joka kyllä oli terveellinen vegaanibrunssi, mutta kaloreita tuli varmasti moninkertaisesti enemmän kun olis ollut tarpeen. Brunssin jälkeen ei ollutkaan koko päivänä nälkä - paitsi sitten yhtäkkiä illalla leffassa, missä tulikin sit pisteltyä poskeen sipsejä ja karkkeja leffaeväänä.

Urheilun vaikutus mielialaan

Eikä mun herkutteluviikonloppu jäänyt suinkaan siihen. Sunnuntai-iltana mun poikaystävälle iski kauhee jätskihimo, ja itsekin siinä kaverina vedin sit iltapalaks oikein kunnon kasan jätskiä. Että näin välillä täälläkin!

Mut miten tää herkuttelu sit liittyy otsikkoon? No viikonlopun jälkeen mulla oli vähän huono ja väsyny olo (johtuiskohan tosta herkuttelusta, öhömm), ja eilen illalla mun teki niin mieli vaan käpertyä sohvalle peiton alle, ottaa viereen suklaalevy ja kattoo putkeen ainakin kaks jaksoo Saksan Huippumallit Haussa -sarjaa. Päätin kuitenkin ennen tätä löhöilymaratonia tehdä GoodBoostin tabata-treenin kotona. Treenin jälkeen olis sit vähän parempi omatunto löhöillä ja herkutella.

Mut kuinkas kävikään! 15 min Tabata sai mun sykkeen kattoon, hien pintaan ja ennen kaikkea mä piristyin ihan suunnattomasti! Eikä mun enää tehnytkään mieli syödä suklaata sohvalla, vaan innostuin kokkaamaan ihan oikeeta terveellistä ruokaa. 

Urheilulla on ihan uskomaton vaikutus ainakin mun vireystasoon ja mielialaan. Vaikka kuinka väsyttäis, vaikka kuinka masentais, vaikka kuinka laiskottais.. mut jos vaan saa itsensä liikkeelle, niin voin vaikka taata että olo on sen jälkeen reippaampi.

Vai mitä? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommentti